תכתוב לאל מכתב אלבום מתנת הידברות *חדש* אלבום חדש ובלעדי להורדה » פורטל הדת היהודית החדש
טוען דף...
גולש יקר, אינך רשום לאתר, לחץ כאן להרשמה בחינם!
 
  • מבצע חבר מביא חבר, כל מי שיביא 3 מנוים יקבל מנוי חינם

  • חדש!!! אפשרות להפעלת מנוי ללא הגבלה

  • כל מי שמעוניין להיות בצוות העלאות יצור קשר ויקבל מנוי לאתר כולל גישה מלאה להורדות תודה
  • הירשמו כמנויים חד פעמי ותקבלו קישורים לסרטים אלבומים וכו כולל תמיכה במאיץ הורדות תודה לכולם
  • לכל גולשי האתר אנו בצוות ההנהלה/העלאות משקיעים את כל כוחנו בשביל שאתם תהינו אם נתקלתם בקישור פגום אנא פנו אלינו וידעו אותנו כדי שנוכל לתקן ולתת לכם שירות בתודה צוות האתר
  • לכל גולשי האתר כל תוכן ההורדות יועלה בקרוב לשרת חדש אנא האזרו בסבלנות



תכתוב לאל מכתב אלבום מתנת הידברות *חדש* להורדה

הצג סיסמא לקובץ

סיסמא
  דירוג סיקור: דרגו אותי
נוסף על ידי: בן של מלך 1
תאריך הוספה: 7-10-2014, 20:56
שנת יציאה: 2014
גודל קובץ: ...
מס' הורדות: 6160
מס' שרתים: 2
מס' התגובות לסיקור: 1
רמת כשרות: 5 מתוך 5

סיקור מלא


תכתוב לאל מכתב אלבום מתנת הידברות להורדה


דיסק להורדה במתנה: מוזיקה יהודית לשנת תשע"ה
עמיר בניון, שולי רנד, אודי דוידי, אהרון רזאל, ארז לב-ארי וישי ריבו הם רק מקצת האמנים שמעניקים לכם את שיריהם להורדה, בשי המסורתי שלנו לחג, לכבוד ראש השנה התשע"ה

פעם היו רק שירים בודדים כאלה. אף אחד לא העז לכתוב על יהדות, על אמונה או להלחין פיוטים סתם כך באמצע היום, שלא לשולחן השבת. היום, עם גל ההתקרבות הגדול של כל כך הרבה ילדים תועים, שצמאים למצוא את הדרך הביתה, דומה שהמוזיקה התקדשה.

אנחנו גאים להציג בפניכם, בסקירה מצומצמת, שהיא רק טעימה מעולם שלם, את 23 השירים הטובים במוזיקה היהודית בשנה החולפת. אתם יכולים להוריד אותם, ולהתרגש ביחד איתנו, עם פתחה של שנה חדשה. יהי רצון שגם השנה נזכה לגשם של מוזיקה יהודית איכותית ומקרבת, שתסיר את כל המחיצות בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין בוראנו ובינינו לבין אחינו, עם ישראל.

1. עמיר בניון: "תכתוב לאל מכתב"

השיר שלפניכם אמנם לא יצא השנה, אלא לפני מספר שנים, באלבומו של בניון, "הרהורים", אבל נדמה שאין מתאים ממנו לפתיחת השנה הראשונה. ובמילים אחרות, "תכתוב לאל מכתב, ותגיד שהתעוררת רק עכשיו. ושכרגע זה המצב, ושהיה קשה לישון".

2. שולי רנד שר "שיר השירים" (פרק ה')

בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו, שנקרא "שרים שיר השירים", התקבצו אמנים מהשורה הראשונה, חילוניים כדתיים, כמו אמיר דדון, שולי רנד וארז לב- ארי, לשיר פרקים מתוך שיר השירים. על הפרויקט ניצח ליאור יאיר מנשה, בעל תשובה, שאביו, הרב מנחם מנשה, הצליח לחולל מהפיכת קירוב בהרצליה בזכות כולל שהקים. נראה שגם הבן עושה זאת היטב בדרכו שלו.

3. טל שגב ויונתן רזאל: "אין ייאוש"

בלי שמץ של היסוס, אפשר להכתיר את הדואט הזה בתור דואט השנה. תמיד מעניין לשמוע דואטים, אבל כשבמקרה מדובר גם בשני אמנים מובילים שעשו דרך מוזיקלית מרשימה - מדובר בהרמוניה מושלמת. מה צריך יותר?



4. רועי ידיד: "קרבת אלוהים"

את רועי ידיד אנחנו מכירים בנוף המוזיקלי היהודי כבר לא מעט שנים. הוא התחיל בלהקה צבאית, משם ספג השפעות חסידיות עמוקות ליצירה שלו, ומאז כל הזמן ממשיך לגדול ולהפתיע. רגע לפני אלבום חמישי, הוא הוציא סינגל מצוין, שמשאיר אותנו בציפייה לצאת האלבום בקרוב.



5. אודי דוידי: "הזמן עכשיו"

הוא אחד השמות הגדולים במוזיקה היהודית כבר שנים, ולא סתם, כי הוא באמת אחד האמנים המוכשרים שזכינו להם. מדהים איך למרות כל ההצלחה הזאת, דוידי הוא עדיין אותו אדם פשוט וצנוע, שבעברו היה אפילו רועה צאן לתקופה לא מבוטלת. בורח מהכבוד, ורק מחפש להמשיך וליצור. "הזמן עכשיו" הוא סינגל שיצא מתוך האלבום השישי "מחכה לשקט", בהפקתו המשובחת של גלעד שמואלי.

6. אורן צור: "דברים שלא רואים"

"האלבום 'מקום אישי' הוא סוג של סיכום תקופה, וגם פתיחתה של תקופה חדשה", אומר צור להידברות. "סיכום תקופה בה התחבאתי מאחורי הכינור וניגנתי בעיקר מוסיקה של אחרים, ובע"ה פתיחתה של תקופה עצמית מהותית, בה אנגן בעיקר את מה שיש לי להציע לעולם, באהבה. אני מאחל לכל עם ישראל שנה של גאולה בכל הרבדים, שנזכה סופסוף להיות מי שאנחנו באמת ונמלא את תפקידנו עד תומו בגאולה האמיתית והשלמה. שנה טובה!".

7. ישי ריבו: תוכו רצוף אהבה

קצת אחרי שפרץ לתודעה דרך "אור כזה", בפרויקט של עידן רייכל, וזכה בפרס אקו"ם לעידוד היצירה, ישי ריבו הוציא אלבום ראשון. מהר מאוד הפך האלבום לאחד האלבומים המצליחים בשנה החולפת, והושמע רבות בכל תחנת רדיו אפשרית. היה מדהים לשמוע אותו בתחנות רדיו חרדיות, לצד חילוניות, ולדעת שכל כך הרבה אנשים מתחברים אליו ומזמזמים אותו בהנאה. קבלו את שיר הנושא מתוך הדיסק המצוין "תוכו רצוף אהבה".

8. יהושע לימוני: "סיכוי לאהבה"

יהושע לימוני עושה את זה שוב. אחרי שנים ארוכות, בהן הופיע בעיקר כמתופף ונגן, הוא חוזר לקדמת הבמה עם דיסק מצוין, שנקרא "סיכוי לאהבה", ושזכה להצלחה פנומנאלית. "השיר הזה הוא מה שרציתי לומר ולא היה למי", אומר לימוני. "פרץ של יצירתיות, מעיין נובע, שהגיע אליי אחרי שתיקה ארוכה. בתוך התהליך המורכב, המופלא והלא פשוט של ההתקרבות לה' ולתורה, יכול אדם לשכוח גם להתקרב אל עצמו. השיר הזה, וגם האלבום הזה, בשבילי, הוא אותו פנס שמאיר לי מחדש את השביל הזה... אל עצמי".

כמו תמיד, מצליח לימוני לגעת בלב של כל כך הרבה אנשים ולקרב אותם לעצמם ולבוראם. מרגש ומיוחד.

9. אהרון רזאל: "עשרה אנשים"

אהרון רזאל, מי שכבר שנים נחשב לאחד הזמרים המובילים במוזיקה היהודית, הוציא השנה את "קבעתי את מושבי", אלבום מצוין ואיכותי. שיר הנושא מתוכו קירב את הלבבות של כולנו, והזכיר לנו מה חשוב באמת, בעיקר בתקופה בה ביקשו כל כך לעקור את לומדי התורה מכור מחצבתם. "עשרה אנשים", הוא שיר יפהפה מתוך האלבום, שאתם חייבים לשמוע.

10. אבי בניון: "לפרוץ את החומות"

בשקט בשקט, ובענווה האופיינית לו, אבי בניון כבר מזמן שבר את מחסום ה"אח של", והפך לזמר מצליח ואהוב בזכות עצמו. השנה הוא גם הוציא אלבום רביעי ומצוין, שנקרא "שלום בפתח", והשיר "לפרוץ את החומות", הוא טעימה מתוכו. תיהנו.

11. גד אלבז ופרחי ירושלים: "זה היום"

ממש לפני כמה שבועות הוא הוציא את אלבום חדש שנקרא "היום הזה". למרות שעבורו הוא כבר האלבום ה-11, מדובר באלבום ראשון מסוגו, שכולל אך ורק שירי חופה מרגשים, בצירוף ספר תפילות לחתן ולכלה. בקיצור, נראה שהזמן עושה רק טוב לגד אלבז, שמצליח לחדש את עצמו בכל פעם מחדש, ומטפח בימים אלו קריירה מצליחה אף מעבר לים.

12. האחים גיא ורועי זוארץ: "אחות קטנה"

"גולשים יקריםּ, 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה'. כמה פשוט וכמה מדויק, באותו אופן ממש כתובה המנגינה לפיוט בגרסת יהדות לוב", מסבירים האחים זוארץ בטקסט שכתבו במיוחד לאתר הידברות. "ניסינו ליצור אינטרפרטציה אישית לפיוט, תוך שימוש בטקסטורה מוסיקלית נגישה יותר, ובהרמוניה מערבית, ובאותה עת לשמור על האותנטיות של המנגינה כפי שלמדנו אותה בילדותנו. שנה פורייה ומאושרת לכל גולשי אתר הידברות".

13. עמיר בניון: "בראשית"

קטע מיוחד ומהפנט ששחרר בניון עם המפיק אלגו, שבו הוא שר את המילה בראשית, על כל הטיותיה ומשמעויותיה. אל תפספסו.

14. שי דיבו-כהן: משהו גדול

"השיר 'משהו גדול' מספר על הרצון להיות חלק ממשהו גדול", מספר דיבו-כהן לאתר הידברות, "דבר שבסופו של עניין מסתכם בזה שאתה זוכה להיות חלק ממשהו. זו אותה שאיפה ורצון שלנו כעם להגיע לגאולה האמיתית והשלמה, ובינתיים אנחנו זוכים לתקן ולזכך את עצמנו ואת הסביבה. ראש השנה הוא היום שבו נכתב הדין שלנו לשנה הקרובה, דין מתוק כמו תפוח בדבש. היום שבו אנחנו זוכים להתקרב עוד קצת למימוש החזון, היום שבו אנחנו זוכים להיות חלק ממשהו גדול".

15. בועז מעודה: "מה המהות"

אחרי שזכה בכוכב נולד, הוציא אלבום ראשון, ייצג את ישראל באירוויזיון ורכב בגאון על רכבת ההצלחה שהאירה לו פנים, בועז מעודה החליט להתקרב ליהדות. הוא נעלם לתקופה ארוכה, ואז הפציע שוב, מואר ומאושר. השנה הוציא סינגל חדש, שרק מהשם שלו אפשר להבין את השינוי הפנימי שמעודה עבר. מקווים שהזמיר הזה עוד יפרוץ בגדול השנה לטובת המוזיקה היהודית.

16. דודי לוי: "שיפקחו העיניים"

הוא מוזיקאי מוערך כבר שנים, ואפשר אפילו לומר שמדובר באחד המעניינים שבהם. לא מזמן הוציא את הסינגל "כשיפתחו העיניים", שהוא מעין תפילה מרגשת שהקדיש לשני ילדיו, נועם ודניאל. שיר מרגש, שממחיש חזק את האהבה של אבא לילדו, מה שמקבל פרשנות מיוחדת בתקופה שבה אנחנו נמצאים.

17. חיים ישראל: "סיפור חיי"

האלבום הכפול "סיפור חיי - כוכבים", הוא אלבומו ה-12 של חיים ישראל, שיצא בל"ג בעומר השנה. מתוך האלבום יצאו כבר לא מעט סינגלים, כמו "מתוך ההסתרה", שזכה להצלחה גדולה. "סיפור חיי" הוא שיר הנושא המצוין של האלבום.

18. האחים אהוד ושחר אריאל: "המבדיל"

"השיר 'המבדיל' נולד מתוך הצורך שלנו להביא משהו חדש לפיוט ישן נושן, משהו שיהיה שמח, שיחגוג את התוכן המופלא של המילים, וכך נולד הלחן החדש לפיוט ההבדלה 'המבדיל בין קודש לחול'", מסביר שחר אריאל. "ברצוננו לברך את גולשי אתר הידברות וכלל עם ישראל בשנה מלאה בשורות טובות, שנה של דגש ליש, לקיים, לנוכח, דגש ללב, לנשמה, לזורח, לפורח, שנזכה לראות ממטר, לשמוח בחלקנו, להיות בצד שעיקר זוכר, ותפל שוכח, נשאר להתמודד לא בורח, הופך מקודר לזורח, מסיבה לדאגה לאחד שאת סביבתו משמח. והעיקר, העיקר, העיקר, חג שמח!".

השיר לקוח מתוך "פרוייקט שירי השבת" של שמיים ורוני איילון.

19. רן שריד: "רפא-לה"

"אני מודה לאתר הידברות שבחר בשירי 'רפא-לה' כאחד השירים הטובים של השנה, שראוי להיכלל באלבום השנתי", אומר רן שריד להידברות. "השיר הזה לא היה אמור להיכנס לאלבום הבכורה שלי 'צל האור'. הוא נכנס אחרי שכבר נבחרו שירים אחרים, מתוך תחושה פנימית שלי שהוא חייב להיות שם. יש בו משהו קדמוני ומיוחד, והוא מעורר זעקת רצון קרבת אלוקים שלמה וחובקת-כל. נדמה לי שהוא מסוגל לשבר כל מין ממיני ההתמכרויות שדורנו סובל מהן ומדבר אודותיהן. תודה לכל מי שלקח חלק ביצירת האלבום איתי ביחד, ושנה טובה!".

20. ארז לב-ארי: "אתה תקום"

השנה יצא פרויקט ייחודי, שנקרא "שמחת עולם", בניצוחם של שני המוזיקאים ומפיקי העל, אורן צור ונדב בכר. האלבום, כולל לחנים של הרב גינזבורג, לקטעים מן המקורות. השתתפו בו אמנים מהשורה הראשונה כמו ארז לב-ארי, דניאל זמיר ושולי רנד. לכם נישאר רק לשמוע אותו ולהתרגש.

21. גבריאל חסון: "סיר נפוח"

אחרי הופעות בדרום אמריקה, גניזה של דיסק וחזרה בתשובה, שיחרר המוזיקאי גבריאל חסון סנונית ראשונה מתוך אלבום רביעי מיוחד ונוגע. בגלל שהוא כל כך מיוחד וחד פעמי, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להגדיר את הסגנון של חסון, אבל אפשר לומר דבר אחד בוודאות: מדובר ביוצר מוכשר שוודאי עוד נשמע ממנו רבות.

22. גולן אזולאי: "להיות נורמאלי"

אחרי שכבש את הבמות והמסכים, גולן אזולאי החל להתקרב ליהדות ולפתח גם קריירה מוזיקלית. הסינגל הזה יצא השנה כחלק מאלבום שני שבדרך. ובדרכו שלו, אי אפשר להתעלם מהכנות והאמת שהיוצר הזה צועק. חף מגינונים, פשוט ונוגע, ומלא עד כלות באהבת ישראל שרואים עמוק בעיניים שלו. מחכים בקוצר רוח לאלבום הבא של אחד היוצרים האיכותיים והחשובים שצמחו פה.



23. יובל סלע ואלברט עמר: "ירושלים"

אם לא נגלה לכם, לא בטוח שהייתם יודעים את זה, אבל השיר "ירושלים", כולל בתוכו את 70(!) שמות העיר ירושלים. הביצוע המדהים הזה שייך למוזיקאי יובל סלע, ולשחקן והיוצר אלברט עמר, שהוא גם אגב, אחיו הצעיר של הראשון לציון, הרב שלמה עמאר שליט"א. השיר יצא לקראת יום ירושלים, ותודו, ששיר מיוחד כזה פשוט אף פעם לא שמעתם.


קרדיט לאתר הידברות :)

תכתוב לאל מכתב אלבום מתנת הידברות *חדש* להורדה תכתוב לאל מכתב אלבום מתנת הידברות *חדש* עמוד הורדה
תכתוב לאל מכתב אלבום מתנת הידברות *חדש*


כדי לצפות בקישורים להורדה עליך להיות מחובר

אורח יקר, אינך מחובר לאתר כרגע.
אנו ממליצים לך להרשם או להתחבר לאתר עם שם המשתמש שלך
<
  • הורדות: 0
  • תגובות: 9
  • איסיקיו: --
2 דצמבר 2015 23:16

אבשלום15

  • קבוצה: VIPמשתמשים מנויםVIP
  • נרשם לאתר: 3.12.2013
 
הקישור תוקן תודה רבה נשמות

מידע
משתמש אורחים לא יכול להשאיר תגובות.